Soutěž o fotoaparáty Objednat se a nečekat
Novinka

Trápí Vás nespavost?

Novinky

Trápí Vás nespavost?Trápí Vás nespavost?publikováno: 25.1.2017

Tak právě pro Vás připravili naši lékárníci desatero pro pacienty trpící nespavostí.



  • 1.4 až 6 hodin před spaním nepijte kávu, černý nebo zelený čaj a energetické nápoje.
  • 2.Nejezte večer těžká jídla, jezte nejpozději 3 až 4 hodiny před spaním, nepijte večer alkohol a nekuřte.
  • 3.Lehká procházka po večeři pomůže zlepšit spánek, intenzivní cvičení spánek narušuje.
  • 4.Nepřemýšlejte v posteli nad vážnými problémy, zbavte se stresu a připravte se na spánek.
  • 5.V ložnici zabezpečte vhodnou teplotu (18 až 20 stupňů), minimalizujte světlo a hluk.
  • 6.Postel využívejte pouze ke spánku a sexu, v posteli nejezte, nepijte a nesledujte TV.
  • 7.Některá léčiva ovlivňují spánek (některá antidepresiva a antihypertenziva, Geratam, Tanakan, Tebokan, antiparkinsonika, amiodaron, topiramat, tyroxin, steroidy, kofein…). Změna doby užití nebo výměna za jiný léčivý přípravek může pozitivně ovlivnit spánek.
  • 8.Některé přírodní přípravky (např. kozlík, chmel, meduňka, mučenka, levandule, třezalka – pozor na lékové interakce!) Vám mohou při nespavosti pomoci. Rádi Vám v lékárně poradíme s výběrem.
  • 9.Pokud již některá léčiva při léčbě nespavosti užíváte, nepřekračujte doporučené dávkování a užívejte je krátkodobě (max. 4 týdny a nejlépe s pauzami: 4-5 dní užívat, 2-3 dny pauza – Stilnox, Zolpidem).
  • 10.Pokud je nespavost způsobená chrápáním, můžete se obrátit poradnu na plicním oddělení naší nemocnice nebo na spánkové laboratoře (FN Motol tel.224 436 699, 1.LF UK 224 965 518 a další).
  • Užitečné odkazy: www.dobry-spanek.cz, www.spankovaporadna.cz.