Postup při vyřizování stížností
Tento postup se vztahuje na vyřizování stížností proti postupu Podřipské nemocnice s poliklinikou Roudnice n.L., s.r.o. (dále jen PNsP) při poskytování zdravotních služeb nebo při činnostech souvisejících se zdravotními službami (dle zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách).
Stížnost je oprávněn podat:
- pacient
- zákonný zástupce pacienta
- osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel
- osoba pacientem zmocněná (plná moc).
Podání stížnosti nesmí byt osobě, která ji podala nebo pacientovi, jehož se stížnost týká, na újmu!
Z podané stížnosti musí být patrno:
- jméno a příjmení stěžovatele,
- kontaktní adresa stěžovatele,
- předmět stížnosti (vylíčení podstatných skutkových okolností, které jsou podnětem k podání stížnosti),
- datum a podpis stěžovatele.
Stížnost lze podat:
- písemně a zaslat poštou na adresu Podřipská nemocnice s poliklinikou Roudnice n.L., s.r.o., Alej 17. Listopadu 1101, 413 01 Roudnice nad Labem,
- osobně doručit do podatelny PNsP (sekretariát ředitele),
- elektronicky na adresu: reditel@pnsp.cz (stížnosti zaslané elektronicky musí být dodatečně potvrzeny písemně s podpisem – do doby potvrzení stížnosti se šetření neprovádí),
- ústně v ředitelně po předchozí domluvě, kde je s ním sepsán záznam, který podepíše stěžovatel a osoba, která sepisovala záznam.
Pokud je stížnost předána službu konajícímu zdravotnickému pracovníkovi (lékař nebo sestra), je povinen ji neprodleně předat svému nadřízenému a ten ji okamžitě doručí do ředitelny.
Vyřízení stížnosti:
- písemně přijatou stížnost potvrdí stěžovateli lékařský ředitel dopisem do 5 dnů od jejího doručení, s uvedením lhůty, v níž bude stížnost vyřízena;
- stížnost musí být vyřízena bez zbytečných průtahů do 30 kalendářních dnů od jejího obdržení. Tato lhůta může být prodloužena ze závažných důvodů o dalších 30 dnů, o čemž bude stěžovatel písemně informován;
- každá stížnost je šetřena komisí, kterou určí lékařský ředitel. Předseda komise předloží písemný zápis z projednání stížnosti lékařskému řediteli, který připraví odpověď pro stěžovatele a podepíše;
- o vyřízení stížnosti bude stěžovatel písemně vyrozuměn.
Evidence stížností:
- stížnosti a způsob jejich vyřízení eviduje oddělení kvality,
- o každé stížnosti je veden samostatný spis.
Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, má právo obrátit se na Krajský úřad Ústeckého kraje, odbor sociálních věcí a zdravotnictví.